Followers

Friday

Selamat Hari Lahir Malaysia+kebaikan yang tak dihargai...

assalamualaikum dan salam 1blogger kepada semua yang sudi membuang masa membaca entri saya ...hehe..just kidding....hari ini aku nak buat entri 2 dalam 1..first .. aku nak ucapkan Selamat Hari Lahir kepada negaraku yang tercinta,Malaysia...semoga Malaysia akan terus aman damai dan harmoni daripada sebarang penjajahan.....kekalkanlah kemerdekaan yang ada untuk kebaikan generasi yang akan datang....sesungguhnya saya bangga menjadi Anak Malaysia walau di mana saya berada... kepada semua,jadilah rakyat yang bersyukur dan sentiasalah memberi yang terbaik untuk negara Malaysia ...







okey..ini cerita kedua pulak .. tittle Kebaikan Yang Tak Dihargai..begini ceritanya .. tadi aku dan keluarga aku pergi hospital tengok saudara aku kemalangan...terpatah bahu tangan kiri( doakan saudara saya cepat sembuh..alFatihah)...tetapi aku dan kak ngah aku tak naik pon sebab masa kitorang sampai,waktu melawat dah habis...jadi,mak aku dan kak long aku je yang naik pergi tengok..sebab 1 pas hanya untuk dua orang dua orang..and then,aku dan kak ngah aku pergi kedai makanan nak beli sweet corn dan makanan lain..aku lapar sangat masa tu....then aku masuk kedai tu dan beratur beli sweet corn.. sampai turn aku,aku tempah 2 sweet corn sweet milk...tepat aku order tepat masa tu jugak habis...aku pon pergi kaunter untuk bayar..masa tengah beratur kat belakang aku ada seorang uncle nie..kak ngah pun bayar lah ...bila aku pusing belakang,aku nampak uncle tu pandang sweet corn aku macam TERINGIN sangat...sampai kat luar aku cakap dengan kakak aku .."kak ngah..orang tengok uncle tu macam nak sangat sweet corn nie"kak ngah aku pun cakap"pergi lah bagi"aku tanya lagi"nak suruh dia bayar tak"kak aku cakap"tak payah lah..murah je koott"...aku pun pergi lah kat kaunter balik ... aku cakap dengan uncle tu.."uncle,..nie kakak saya bagi"...korang tau dia cakap apa??"TAK NAK..SUSU TAK BAIK UNTUK KESIHATAN"..kurang asam jawa tak cukup gula betul uncle nie..kalau nak ikut hati nak je aku maki hamun uncle tu..sebaik aku baik hari tu..aku fikir juga uncle nie dah tua..mesti menjaga kesihatan...tapi agak agak lah...paling kurang pun,ucaplah terima kasih baru tolak..perasaan aku ketika itu bengang+sedih+nak bunuh orang..itulah kali pertama aku BUAT KEBAIKAN TAK DIHARGAI LANGSUNG...
moral of the story:jangan sesuka hati nak bagi makanan free pada orang lain ....NEVER!




okey!that's all for today~aku harap korang gembira dengan entri yang aku post okey!


~THE END~


' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment