Followers

Friday

Maruah dan Kpop

assalamualaikum dan salam 1blogger ... at the first, aku nak cakap aku entri nie takder kena mengena dengan orang yang hidup ataupun mati ... and sorry jikalau tersentuh isu sensitif .. okey okey okey ! masa hari tu , aku pergi usha blog seorang budak hisamuddin nie .. and aku terbaca pasal perbuatan satu manusia nie>>>>>>>>>>>>> http://hellohaifollow.blogspot.com/2011/12/isu-semasa.html and read this too http://budakgigirabbit.blogspot.com/2011/12/kpopeuww.html ... okey .. memang aku nak cakap budak nie memang lah budak nie ada akal tak guna  sebab hina Kpop because dia pun tahu orang minat Kpop kat DUNIA nie dah semakin bertambah ! tapi kalau nak diikutkan ada seorang manusia nie lagi bodoh , sengal , kurang akal dan patut dikecam dari minah nie ... korang cari lah seorang minah yang bernama TengkuSophia kat twitter .. dia nie Indonesian dan Kristian okey..dia nie pernah menjadi trend kat twitter sebab dia hina Islam dan  Malaysia ! yang aku nak cakap korang tak terasa ke apabila dia cakap Nabi Muhammad tu B***** .... dia kata Islam tu mengajar keganasan dan sesat ! oit orang Islam , tak terasa dihina ke dengan dia nie ? kalau Malaysian pulak , dia kata Malaysia nie negara pencuri .. weyh , aku pun Kpop lovers jugak tapi aku paling sensitif kalau ada orang hina agama dan negara aku.. korang semua kadang kadang kena sedar jugak sebab ini berkaitan MARUAH ! ulang taip ! MARUAH ... yess ! aku memang gila minat Kpop tapi aku sedar aku peminat sahaja ... tapi apabila berkaitan dengan Islam dan Malaysia,kita adalah penganut ... jadi kita kena setia dengan agama yang kita anuti .. aku pun bengang jugak tapi aku takder lh nak komen yang MELAMPAU sampai terpaksa di remove ...  sedar lah ! dalam masa beberapa tahun nie Kpop akan menjadi kegilaan .. mungkin beberapa tahun Ipop pulak Tpop ker..Mpop mana tahu menjadi kegilaan satu dunia... kita tak tahu .. sebab ini adalah dunia wahai saudara saudara seagamaku sekalian dan rakyat rakyat Malaysia sekalian ! Allah yang menentukan segala galanya... aku nie bukan apa kesian pulak kat minah yang terbenci Kpop tu sampai bapak dia kena  report polis ! Kpop je koottt ! so calm down and please comment with this attitude "Think first and comment".. semua ada hak untuk bersuara tapi kadangkala kita kena ingat bukan semua yang kita suka orang lain suka and bukan semua benda yang kita benci orang benci okey ! We're 1Malaysia rite ? Jadi , jangan lah nak mengungkit lagi benda benda yang boleh merosakkan keamanan dan persaudaraan antara kaum yang sedia ada di negara Malaysia nie okey !  assalamualaikum~






p/s : disebabkan suka tengok cerita My Girlfriend Is a Gumiho,aku tersuka Noh Min Woo pulak !



~THE END~



' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment