Followers

Sunday

life :)

Assalamualaikum dan salam 1Ummah kepada semua! Omaigadd lama gila tak menghupdate pengarang jantung aku neyh.Last entri aku bertarikh 13/07/2013 guess what? hari neyh 13/10/2013 dah genap 3 bulan aku tak update sebarang entri. Ya Allah,rindunya nak meluahkan segala rasa aku kat sini hehehe


Tajuk entri aku kali neyh ialah LIFE yakni KEHIDUPAN. Hmm  terlalu banyak benda yang berlaku dalam kehidupan aku terlalu banyak benda yang membuatkan aku hampir naik gila. Untuk pembaca tegar blog neyh *cehhmacamblogakuneyhpopularsangatjer* mesti korang dah tahu kann aku ambek STPM kat Universiti SAM Sultan Hisamuddin hahaha dan inilah kehiupan aku selama 3 bulan di SAMT SULTAN Hisamuddin.

first of all aku baru sedar yang aku neyh jenis tak suka sesuatu benda yang berubah aku tak suka perangai orang berubah aku tak suka sesuatu keadaan berubah aku tak suka apa apa benda pon berubah hmm mungkin ini satu benda yang aku tak pernah sedar masa aku kat sekolah lama dulu yang aku sedar sekarang now eveything has changed. people surrounding all the thing. dulu aku rasa semua orang memahami perangai aku tapi sekarang nobody understand me. dulu takder orang nak marah marah aku depan khalayak ramai sekarang ada orang yang buat macam tue kat aku mungkin aku yang lambat sangat adapt situasi sesuatu tempat hmm tapi it make me really shock. that's make me curious that's my fault? hmm mungkin suatu hari nanti aku akan terbiasa tapi betul apa yang orang cakap. UNTUK MEMAAFKAN KESALAHAN ORANG ITU SANGAT MUDAH TAPI UNTUK MELUPAKAN PERBUATANNYA TERHADAP KITA DAN KEMBALI KEPADA KEADAAN YANG ASAL SANGAT LAH SUKAR.


secondly,for uolss information aku dah masuk ASRAMA SAMT SULTAN HISAMUDDIN hmm tak tahulah sama ada ini berita baik atau buruk hehe tapi sebenarnya aku agak gembira dapat masuk asrama even sebenarnya kehidupan kat luar is so much better hahaha ok nak bagi sikit komen lah pasal rumah baru aku tue IT'S OK ALL IS WELL hahaha for me asrama tue sangat lah lengkap berbanding asrama aku yang lama tapi NOTHING CAN COMPARE TO OLD SG BERT HOSTEL! hahaha kadang kadang rasa sedih jugak tak tahu lahh kenapa bila dah masuk sekolah baru neyh suka sangat buat comparison antara yang baru dengan yang lama so typical right? and for sure yang lama dengan yang baru SANGAT SANGAT SANGAT LAH BERBEZA apa yang berbeza? hmm LIVE IN IT AND YOU WILL KNOW.

sengaja letak gambar my lovely school neyh
third,part yang paling aku malas nak tulis hahaha tapi for me it's necesessary untuk tulis benda neyh cehh alhamdulillah kat sekolah baru aku neyh aku jadi school prefect hahahahaha nampak tak ketidakikhlasan aku menulis benda tue? tak suka nak sebut benda tue hmm for uolss information aku pernah jadi Pengawas Media selama 2 tahun pernah jadi ahli BADAR untuk setahun dan pernah jadi Pembimbing Rakan Sebaya selama setahun tak pernag sesekali pon lahh terlintas kat fikiran aku neyh nak jadi benda yang lagi satu tue. Bukan apa cuma bagi aku amanah yang dipegang terlalu berat hmm sebenarnya agak terkejut lahh masa tetibe kena panggil dengan Ustaz Nizam dengan Cikgu Muzakir haritue. tapi bila difikirkan balik betul jugak apa yang Cikgu Muzakir cakap tue KITA NEYH TAKDER PAPE NAK SUMBANGKAN BAKTI KAT SEKOLAH NAK JADI BEST STUDENT MEMANG JAUHLAH HANYA DENGAN MENJADI BENDA NEYH LAH KITA BOLEH BALAS BUDI SEKOLAH deep gila dengan sebab tue lahh aku ambek jawatan neyh hmm diharapkan semua yang membaca entri neyh mendoakan aku dapat menjalankan tugas dan amanah yang diberikan dengan sebaiknya. MENJADI PEMIMPIN YANG BAIK TAKKAN PERNAH MUDAH cuma KITA KENA SELALU MENGREFLEKSI DIRI DAN SENTIASA MENGUPDATE DIRI KITA KE TAHAP YANG LEBIH BAIK! AJA AJA FIGHTING KHAIDER :) YOU CAN DO IT.


yeahh! ini part yang aku paling suka dalam banyak part of my life di samtish neyh hehehe aku sangat lahh bahagia dengan budak budak stpm aku tak kata aku bahagia dengan stpm hahaha gila agaknya kalau aku kata aku bahagia dengan stpm dah lahh silibus nya susah nak mati hahaha keep calm jer lahh kann. too many happy thing happen even kitorang baru 4 bulan lebih bersama but it was really really good moment for me :) kitorang dah melakukan banyak benda bersama kitorang dah buat iftar kitorang dah buat pantomin kemerdekaan macam macam lahh hahaha kena marah sama sama kena caci maki hamun sama sama hehehe di sini nak upload beberapa gambar kawan kawan baru aku kat stpm :)














all in all.aku nak bagi satu kata kata yang diilhamkan oleh diri aku sendiri hehehe
JALAN UNTUK MENUJU KEJAYAAN ITU TAKKAN PERNAH MUDAH JALANNYA AKAN DIPENUHI DENGAN RINTANGAN DUGAAN DAN HALANGAN SAMADA HALANGAN BERBENTUK NAFSU ATAU PUN HALANGAN LAIN SESUNGGUHNYA KUATKAN DAN TABAHKANLAH DIRI KITA SESUNGGUHNYA PELANGI YANG INDAH ITU HADIR SELEPAS HUJAN MELANDA MAKA PANDANGLAH KE HADAPAN TETAPKAN NIAT ISTIQAMAH LAH DALAM SETIAP PERBUATAN IKHLASKAN HATI DALAM MELAKUKAN SESUATU PERKERJAAN IN SHA ALLAH KEJAYAAN YANG BESAR MENANTI DI MASA HADAPAN :) 


#stickynote : Sometimes the only way to solve your problems is to change the way you see it, not the problems.



' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment