Followers

Sunday

little scratch :)


See dah berapa lama tak update?

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.Kalau nak diikutkan,dah 4 bulan lebeyh blog hamba neyh bersarang burung tekukur sebab penulisnya mengalami kesibukan yang melampau mengalahkan Dato' Najib Razak katako! Ermm,sepanjang 4 bulan aku tak update neyh,pelbagai benda berlaku kat aku :) So,hari neyh aku nak hikayatkan kisah aku selama 4 bulan tue daalm 1 entri.Eh?Boleh ker?In Sha Allah aku akan cuba menerangkan perasaan aku selama 4 bulan neyh yang dah lama terbuku dalam sudut hati yang terdalam sebaik mungkin.Let's start :)



1)RESULT SPM 2012. 
Ermm.Alhamdulillah dengan segala usaha yang taklah nak usaha sangat selama 5 tahun diiringi doa daripada guru guru dan orang yang disayangi,alhamdulillah aku telah berjaya mendapat keputusan yang bagi aku sangat memuaskan hati!Kalau nak diikutkan A nya,memang lah banyak,tapi ada dua benda yang aku rasa sangat memeranjatkan aku dan bagi aku adalah satu KEAJAIBAN.First,PRINSIP PERAKAUNAN.Allahu,aku sangat terkejut dengan keputusan Akaun aku.Yelah,orang yang tak pernah dapat A masa periksa biasa tetiba dapat A masa SPM memang terkejut lahh kan.Dengan peel aku yang suka tidor dalam kelasnya memang memelikkan aku lah,tapi bak kata one of the cast from To The Beautiful You USAHA ADALAH NAMA LAIN KEPADA KEAJAIBAN.Got it? Secondly,dengan result SAINS aku. Allahu! Ini lagi satu membuatkan aku terkejut beruk katako!Erm tapi yang peliknya cikgu yang mengajarnya tak pelik anak anak muridnya cemerlang.Anak anak muridnya yang pelik.Aku pon tak tahu kenapa!And for your information,kelas Sains ialah kelas yang selalu aku ponteng selepas Kelas Bahasa Arab yang diajar oleh Ustaz Marzuki Bin Manan! HEHE. So,bila dah dapat banayk A tue,mestilah dapat hadiah.So,tahun neyh aku berjaya sekali lagi untuk naik ke pentas Majlis Anugerah Kecemerlangan SAMSHSB.Alhamdulillah!Pelbagai perasaan bercampur baur.Apabila lagu sekolah berkumandang,Ya Allah sayunya hati!Apabila melihat wajah wajah sahabat yang kita pon tak tahu lagi dan tak pasti akan bertemu membuatkan aku terfikir,"mungkin ini adalah yang terbaik untuk kami,tiada apa yang lebih hebat berbanding takdir yang telah dicoretkan untuk kita oleh Sang Pencipta,begitu juga dengan pertemuan dan perpisahan.siapa sangka pertemuan pertama  pada tahun 2008 diakhiri dengan perpisahan yang sangat memilukan pada tahun 2012"Bagi aku,kita sebagai manusia harus tabah dan sentiasa kuat untuk menghadapinya. :)


Batch 95 Sg.Bert yang berajya mengukir nama pada SPM 2012

Kenangan terakhir di Hisamuddin :)

2.FURTHER STUDY.

Ermm.Apabila bercerita tentang benda neyh KADANGKALA membuatkan aku sangat sedih.Alhamdulillah aku dapat bidang yang aku nak tapi bukan tempat yang aku nak.Sebenarnya aku neyh bukanlah seorang yang memilih atau cerewet dalam tempat belajar,tapi kadangkala kita kena lebih mementingkan pandangan ibu kita kerana tanpa keredaan mereka siapalah kita kann? 


So the final decision is aku ambek STPM dekat USAMTiSH.Perasaan aku? Entahlah,aku pon tak tahu sebenarnya.Nak kata aku sedeyh sampai nak bunuh diri taklah sedeyh sangat,nak kata gembira sampai nak melompat daripada tingkat 3 blok D pon takder lah.Ermmm,mungkin aku masih lagi dalam proses untuk mengenal sukatan pembelajaran dan mengenal kawan kawan baru.Sebenarnya best jugak STPM neyh.Dapat jumpa kawan kawan baru and the most important thing is DAPAT JUMPA DENGAN BUDAK BUDAK STAM!Yeeha!Aku sebenarnya beruntung dapat USAMTiSh.Adalah serang akwan hamba neyh yang dapat sekolah dimana dia seorang jer daripada sekolah lain.Dia kata kat aku "Kau kira okeylah.Dapat jumpa kawan kawan walaupun tak semua,aku neyh dahlah sorang sorang kat sini.Kadang kadang aku rasa rindu gila nak jumpa kawan"Ermm. Life goes on khaider.I know you can survive in USAMTiSH. New world,new experience,new teacher,new friend,new surrounding,I'm ready :)


3.HALA TUJU.
Sebenarnya aku rasa sangat bersyukur sebab Allah dah tunjukkan jalan pada aku dan bulatkan hati aku untuk ambek STPM.And aku rasa sangat gembira berbaur sedih kerana akhirnya semua orang ada hala tuju sendiri.27/5 Budak Budak Matrik akan mendaftarkan diri.2/6 untuk budak budak UPU.9/6 Ahmad pergi UIA.Alhamdulillah!Allah dah tunjukkan jaaln yang terbaik untuk diri masing masing.Memang banyak tempat yang dituju,ada yang dapat Utara,ada yang kena merantau ke Selatan tapi yang penting semua dengan tujuan dan matlamat yang sama.INGIN MENJADI ORANG YANG BERJAYA,MEMBANGGAKAN IBU BAPA DAN MENAIKKAN NAMA SAMSHSB.Hmm.Aku doakan perjalanan kehidupan semua kawan kawan aku dipermudahkan oleh Sang Pencipta,dan aku berharap sangat suatu hari nanti kita akan dapat berjumpa satu sama lain,bercerita tentang kejayaan diri masing masing,mungkin dah ada yang dah beranak pinak masa tue,Wallahualam kita tak tahu.tapi yang pasti dan pasti,Allah sedang memberikan kita yang terbaik dan percayaalh,setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.Percayalah!
I will miss you guys so badly!

Take care of yourself ok :)

Tak sangka terlalu cepat masa berlalu.


Peah,aku rindu sama kau! Rindu gila!

Masa Form 4!Proses kematangan :)



Anak Lan!Teman gaduh


Encik hakimi :)

Form 4!




Jangan rindu sama aku ok!






Okey.Dah nak habis dah celoteh aku untuk kali ini.Di penghujung post neyh,aku nak post sebuah lagu yang sering buatkan aku teringat pasal korang semua dan untuk pengetahuan korang semua,semasa aku tulis entri neyh,aku dengar lagu neyh,aku tak tahu kenapa hati aku sedeyh sangat.Mungkin ini bukan masa yang terbaik untuk bersedih sebab semua orang sedang bersedia untuk menghadapi jalan masing masing tapi kat sini,aku rasa satu kesempatan untuk mengucapkan selamat berjaya kepada semua kawan kawan daripada barch 95 Sg.Bert yang akan menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi dan tinggi lagi :) I know you can do it. Keep in touch ok.I will miss you guys so badly.




notakaki : A best friend is someone that came into your life, sticked with you through ups and downs and never left.






' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

1 comment:

  1. like gilerrrr....hehhe.._Azm_u know me..call me

    ReplyDelete