Followers

Saturday

Sijil Menengah Agama 2011


assalamualaikumdan salam 1blogger buat semua followers,stalkers,viewers and HATERS! hari neyh , aku nak cerita pasal result SMA yang sebenarnya dah lama keluar tanggal 31 Januari 2012! wahh ! Tahun neyh peningkatan yang sangat membanggakan ! seramai 18 orang mumtaz dan 42 jaid jiddan .. kalau nak tengok keputusan penuh klik sini .... Tahun neyh lelaki membuktikan lelaki pon boleh berjaya! Tahniah kepada Hakim atas kejayaan mendapat Mumtaz! pagi 30 Januari , baru balik Cuti Raya Cina...macam biasa,mesti lah ada perhimpunan rasmi hari Isnin..semua pelajar tingkatan 5 2012 semua muka dah cuak sebab confirm cikgu SMA akan mengumumkan keputusan SMA .. aku memang masa tu tunggu masa je nak menangis! masa tu ramai pulak cikgu berucap.. aku tak dengar apa! Boleh katakan nervous sangat.. TIBA TIBA aku nampak Ustazah Hani tampal sesuatu kat papan kenyataan ! CONFIRM result SMA ... and then , ustazah HANI bagi something kat Puan Nazarah .. last sekali ,masa yang ditunggu pon telah TIBA! MC jemput Ustazah Diana untuk umumkan keputusan penuh SMA.... first sekali nama Hakim dan Fathia .. pelajar cemerlang lahh katakan.. aku dah dupdapdupdap tunggu nama aku kena panggil ... dalam beberapa minit lepas tu , habis Mumtaz.. aku dah gila meroyan dah masa tu ... lepas nama Muhammad Fazli Bin Jainuddin , tetiba aku dengar Ustazah Diana sebut nama MUHAMMAD KHAIDER BIN BUSTAMI(82.4%) Masa tu , aku dah tersenyum sampai telinga...  Aku agak berpuas hati dengan keputusan aku ... naik mendadak berbanding Trial .. aku takder Mumtaz dalam mana mana pelajaran .. just jaid Jaiddan dan Jaid untuk Tafsir Hadith je...





haha.. ramai yang terkejut dengan pencapaian aku .. aku kan pelajar yang suka main main dalam kelas,tidur and just focused kat subjek akademik jer? tapi korang tak tahu betapa giatnya aku menghafal sampai kekadang tak tidur malam ... Pengorbanan tu namanya.... kekadang aku pon pelik dengan diri aku sendiri... Aku neyh yang macam sengkek semacam boleh dapat Jaid Jiddan tapi ada yang menghafal bagai nak rak sampai meletakkan harapan yang tinggi kecewa! Sampai taknak cakap pasal SMA dahh ! Relax and stay cool .. rezeki masing masing kann? Kita tak boleh buat apa apa .... Allah dah organise cantik punya.... tunggu je masa kita okey ... and kesempatan ini , aku nak ucap terima kasih kat Cik Puan Amal Afiqah dan Datin Schaleip  atas kek batik korang yang MELETUP tu ... tak dilupakan jugak kepada Puan Erny Afrishah atas spageti yang DABOMB tu .. tinggal Cik Puan ANR  dan Puan Sri Faiqah  je belom bagi hadiah ! Hadiah daripada keluarga aku ? Percutian 3 hari 2 malam ke Melaka .. Bestnya ... jangan jeles tau .. and sebagai tambahan,kalau mak aku baik hati dapat HP baru ... OMG! Haha .. pesanan kepada adik adik yang bakal menghadapi SMA buat tahun 2012, berusaha bersungguh sungguh lawan kitorang okey ! SMA bukan susah mana pon .... Cuma korang agak susah sebab ada tambahan Balaghah.... Hehe


Sumpah aku akan sayang persahabatan kita forever <3
p/s : Don't look for love, let love find you. That's why it's called falling in love, you don't force yourself to fall, you just do 



' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment