Followers

Monday

Sg . Congkak

assalamualaikum dan salam 1blogger! I'm back to my fancy blog yaww =D.. hehe... first at all , cuti tinggal 6 hari je lagi .. alamak,ingatkan lama.. rupanya sekejap jer..DAMN DAMN DAMN! now.i wanted to talk about my trip to Sg.Congkak ! wow .. sangat best kan! jangan jealous dengan aku tau! aku bangun dalam pukul 7 macam tu and terus mandi... Mak aku bukan main semangat lagi masak ketupat,nasi impit,rendang ayam dan kari ayam..siap dengan buah tembikai lagi! Wahmacam pagi raya pulak kannn.. ini bukan nak pergi Sg.Congkak dah ! neyh namanya pergi Sg.Venice,Italy*dream it! Dalam pukul 8.30 pagi aku bertolak dari rumah!Aku pergi dengan pakcik and makcik aku! TAPI malangnya KITORANG SESAT ! Ya Allah,sangat penat! Sampai kan ulang alik kat tempat yang sama 2 kali .. Lagi satu hal,dah sampai Sg.Congkak,terlepas ke Kem Ulu Manggis! sesampainya kitorang sekeluarga kat sana,kitorang pon keluarkan barang barang dalam kereta!Mak cik aku pon taknak kalah dengan makanan! Ayam goreng,nuget,air pelbagai rasa*takbaikuntukesihatan and macam macam lagi lah! Lepas je angkat barang,kitorang terus TERJUN dan MANDI! Weyhh,sumpah aku cakap dengan hati yang jujur serta nurani,air kat Sg.Congkak sejuk+best+DERAS*dangerousforchildren ... aku baru ingat nak buat terjun papan anjal tapi disebabkan air nya yang cetek,so aku berenang macam duyung yang tak cukup air jelah! tapi aku nak bagi nasihat kepada penjaga yang nak bawak anak anak ke Sungai Congkak,jaga anak anak anda dengan baik baik!Airnya terlampau DERAS sehingga anak anak saudara aku hampir LEMAS! Gila kau! And then,after dua jam kitorang hang kat situ,dengan kekuasaan Allah SWT, hujan pun mencurah curah menurunkan nikmatnya kepada sekalian alam!And tak semena mena aku SEKELUARGA pon lintang pukang lari masuk dalam kereta and erus balik even baju dan seluar masih lagi basah lagi!Itu baru namanya KASI REDAH  Hehe! Perut dah kekenyangan melahap semua benda yang ada..so kitorang pon balik .. and then , tahulah perut macam kitorang neyh , balik pon singgah makan kat Port Klang lagi .. gila kannnn? haha... but End Of The Day perut SANGAT KEKENYANGAN,Hati sangat Gembira dan teruja untuk melawat Sg.Congkak lagi! Yeay .. ini ada beberapa picture yang aku sempat tangkap ! Take a look yer!

















p/s:The first thing you must do to introduce love to the world:go home and love your family

' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment