Followers

Sunday

ENJOY IT ! DON'T BLAME IT !




assalamualaikum dan salam 1blogger! hey fellas,followes,visitors and stalkers! KhaiderBustami now updating his fancy blog*english embrassed .. okey ! start holiday from Friday until one week after .. so long my journey rite! this holiday too much online,tweeting and statusing.. BORED! anyone who love my bloggie very much , THIS is new look ! cred to Cik Puan Simon D ... back to Malay ! tadi tengah sibuk online,dapat 1 notification ... daripada freshie form 1.. Take Look ... dia commented about life in hostel ! Puak , buli  and etc .. okey . aku sebagai abang/old student kat sekolah tu nak talk about PENGALAMAN aku ! masa aku form 1, aku seorang pelajar yang boleh dikatakan agak BAIK.. aku selalu disuruh itu ini ... aku sangat STRESS sampai nak keluar asrama*admit it ... aku banyak termenung, terkenang mak aku kat rumah,banyak menangis,homesick and other..tapi aku tak pernah terfikir nak mengadu kat sesiapa.. kalau mengadu kat my mom, mak aku mesti cakap"Ambil tu sebagai satu pengajaran dan jadikan benda tu sebagai satu proses pembelajaran sebagai bekalan apabila besar nanti" aku ambil benda tu sebagai satu kata pembakar semangat !now,aku MAMPU bertahan kat asrama selama 4 tahun 15 hari... and pasal buli , it's about your attitude.. kalau kau baik , orang akan selalu BULI kau .. apabila kau terlampau jahat,orang akan membenci KAU ! jadi,apa nak buat? Be a balanced human being... Baik setengah jahat setengah.. Aku neyh pon balanced jugak.. cakap sikit benda JAHAT apa tak pernah aku buat kat sekolah tu sampai kena shout sebagai KB.. aku tak kisah ! itu adalah proses tumbesaran aku dari KID to TEEN! Itu akan menjadi kenangan aku!Kenangan korang?Ciptalah sendiri.. pasal bunuh diri ! Repent...Back to Allah! Allah kan pernah berfirman dalam surah Al Baqarah ayat 286 "Allah tak membebankan seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya" kata budak sekolah agama tapi tak pernah nak dengar apa yang Allah perintah.. sama je macam budak SMK!I'll give back what your say! pasal puak, yes! Big issue on 11-12 .. sebab apa berlakunya puak?terlalu yakin kawan kita akan berkekalan selama lamanya! aku tak tahu nak cakap apa pasal puak neyh tapi yang aku boleh cakap PUAK is ASSABIYAH..ASSABIYAH on JAHILIYAH.. JAHILIYAH bring means stupid or fool! Think about it okey ! I don't think to hurt anyone but your live in HORRIFIED REALITY,you're not LIVE in SWEETEST DREAM! Accept it or you regret! and nasihat dari aku, KALAU kau kata KAU kuat tapi tak MAMPU bertahan kat ASRAMA selama 5 tahun,sebenarnya KAU LEMAH! 






p/s:we change.we grow up.we love.we hurt . we succeed.we failed.we're teenagers.we're still learning




' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment