Followers

Monday

my strong hero,Lee Chong Wei! =)

Assalamualaikum dan salam 1blogger .. hari ini aku nak cerita pasal my third hero,Lee Chong Wei .. kenapa third bukan first dan second?? sebab first dan second sudah adalah ...yang first dan second rahsia... hehe....alkisahnya semalam LEE CHONG WEI vs Lin Dan di Kejohanan Dunia kat Arena Wembley ... final pulak ... aku tengok seorang diri kat depan Televisyen .. kakak aku tak nak tengok .. takder semangat patriotisme langsung ..aku berdoa supaya Lee Chong Wei menang .. set pertama dia menang 22-220 .. aku rasa sangat gembira dan yakin dia boleh menang Kejohanan tu ..Tetapi .. set kedua dia kalah .. aku nak menangis masa tu .. dia bagi banyak sangat peluang pada Lin Dan untuk serang dia ..dia kalah 14-21.. aku berdoa kepada allah supaya bagi dia menang .. set ke 3 sengit gila .. dah sampai mata 20 untuk Lee Chong Wei,19 untuk Lin Dan , orang China tu dapat kejar .. dalam deuce ..  Lee Chong Wei kalah . aku menjerit sekuat hati dan menangis masa tu ... sedih gila .... daripada mood aku nak menghafal Feqah Tauhid terus tak jadi .. aku terus on tweet dan tulis perasaan aku masa tu .. dalam kesedihan tu,aku rasa sangat bangga dengan dia sebab dapat memberikan saingan yang sangat sengit kepada Lin Dan ... kalau nasib dia baik semalam,inshaalah Kejohanan Dunia jadi milik Malaysia tahun ini .. dan ada beberapa pengulas sukan cakap "Lin Dan is the champion,but Chong Wei was the better player".. PM MALAYSIA pun hantar tweet berbunyi "I am still proud of Chong Wei..Next time Lin dan might not be so lucky"..


Bagi aku,Lee Chong Wei adalah pemain badminton yang 


terbaik Malaysia pernah lahirkan .. dia menjadi trends kat 


Twitter selama dua hari dan menjadi bualan hangat di 


media massa malahan media elektronik .. dekat sekolah 


pon aku sempat gosip dengan Raja pasal kekalahan dia .. 


hehe..aku doakan dia terus maju kehadapan dan membawa kejayaan yang lebih besar untuk negara pada masa akan datang InshaAllah .. apa yang penting aku tetap akan support dia dengan sepenuh jiwa dan raga ..















~THE END OF THE STORY~





' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment