Followers

Sunday

9 benda sinonim tentang raya !!

assalamualaikum dan salam 1blogger ... hari ini aku nak cerita tentang benda yang sinonim tentang Raya Aidilfitri yang semakin nak dekat nie ... biasanya aku guna warna ungu untuk penulisan tetapi untuk entri ini aku guna warna hijau sebab baju raya aku warna hijau !! haha ..sengal kan khaider bustami ini ?? okey .. aku nak cerita tentang 9 benda yang bagi aku  sangat sinonim tentang Aidilfitri !!


1.Kad Raya .. yang ini orang sekarang dah mula lupakan .. mentang mentang dunia dah maju,ada Facebook,Twittter dan kemudahan yang lain,jangan lupakan yang lama .. lagipun,Pos Malaysia akan memastikan kad raya anda tiba tepat pada masanya dengan selamat kepada penerimanya !hihi!!



2.Baju Raya .. bagi aku ini adalah satu kepentingan untuk beraya.. tak kisah yang kaya , miskin papa kedana , muda , tua semuanya nak Baju Raya ... kalau aku jenis tak kisah .. yang penting keluarga aku gembira*bajet anak soleh..



3.Kuih Raya .. ini pun benda yang sangat sinonim tentang Raya .. kalau dulu orang buat sendiri sekarang tunjuk aje .. ini pun terjadi pada emak aku ...  dulu rajin buat tart,bahulu dan kerepek , sekarang tunjuk aja .... senang cerita .. tak buang masa .. buang duit aje ..





4.Sampul Raya atau Duit Raya .. haha .. ini benda yang paling budak budak kecil suka ... tapi yang buruknya diorang akan berfikiran raya hanya untuk minta duit bukan untuk bermaaf maafan ....ini pun terjadi pada aku dahulu tapi bila aku dah besar aku mula berfikir tentang benda ini ...dan akhirnya aku dapat Tujuan Allah mengurniakan Muslimin Aidilfitri !!


5.Traffic Jam .. ini terjadi kepada orang yang ada kampung dan balik kampung setiap tahun ..confirm fenomena traffic jam ini akan berlaku tanpa segan dan silu ... kalau aku dah tiada kampung tetapi aku selalu anggap rumah mak cik aku kat Perak sebagai kampung aku !! tahun ini tak tahu balik Perak ke tidak .. harap harap balik lah !!


6.Lagu Raya .. aku suka dengar lagu raya !! ini membuatkan aku bersemangat nak beraya ... takbir raya pun sama .. sayup sayup kedengaran ... 






8.Pengumuman Raya .. ini benda benda paling aku tunggu .. tepat pukul 8 malam , aku dan kakak kakak aku akan terpacak depan TV tengok pengumuman raya .... aku suka pada pak cik penyampai mohor di raja tu .. tapi sekarang kadang kadang orang dah tahu sebab kalendar dah 'bocorkan' rahsia ...


9.Mercun .. aku paling bengang dengan orang yang suka main benda ini .. lagi lagi anak saudara aku ... mengganggu ketenteraman je .. banyak kali aku doa benda yang bukan bukan untuk diorang .. haha .. jahat kan ??Alah.. lagipun,benda ini bukan baik sangat pun .. kebaikannya korang akan masuk dalam muka depan surat khabar dan raya bersama jururawat dan doktor doktor !!


Hope korang semua girang gembira baca entri aku .. besok aku update pasal ucapan raya pulak okey !! Assalamualaikum ... 

~the end!!~



' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

No comments:

Post a Comment