Followers

Saturday

Yaumul Atifah:Kegagalan Jangan Dijadikan Alasan Untuk Mencapai Kejayaan

assalamualaikum dan salam 1malaysia kepada semua pembaca,pengunjung,pelawat dan pengikut!hari ini kat SAM SULTAN HISAMUDDIN SUNGAI BERTIH diadakan dua aktiviti:Larian 1Malaysia 1Sukan 1Murid+Yaumul Atifah(Hari Ibu Bapa bertemu Guru)..ok!aku tak nak cerita banyak pasal Larian tu..aku cuma nak cakap larian tu biasa biasa je...no aku masa larian tu canti..0200..takder yang best pun masa larian tu...dekat gila..tapi apa yang penting aku dapat masuk dalam Malaysia Book Of Record*macam aku seorang je yang masuk..padahal ada berjuta rang lagi.hehe*and confirm aku dapat markah peringkat Kebangsaan..bangga pulak!ok!hari ini mak aku sepatutnya ambil report card untuk PPT!Mak aku cakap nak datang hari Khamis masa aku call...aku rasa cuak berunsur seram jugak lah!sebab keputusan aku sangat "membanggakan"..haha!Tiba tiba .... sebelum aku pergi larian,aku telefon mak aku .. and Mak aku cakap mak tak nak datang!mak aku kata mak sibuk....hoho..bersyukur campur lega lah aku!ok!Peperiksaan Pertengahan Tahun nie aku kira ok lah!1 je fail..itupun subjek yang aku PALING lemah..Mathematic.peratus keseluruhan tak lepas peratus asrama..sedih sangat!!..dan subjek al azhar pun aku satu rasib..FEQAH TAUHID..aku agak terkejut beruk lah ....sebab subjek tu aku target mumtaz masa SMA.. tapi nak buat macam mana...aku yang suka main main...aku ingat lagi apa yang Ustazah Hani cakap masa dapat keputusan Feqah Tauhid.."Kegagalan itu mengajar manisnya kejayaan"..so,aku pun terus terbangun daripada tidur yang lena...and..aku janji pada diri aku..aku nak dapatkan yang terbaik untuk SMA dan SPM nanti..aku nak seimbangkan ..tak nak lah SPM ok SMA teruk..taknak3x!*macam akaun pulak nak imbang*....tapi aku nak belajar betul betul...aku nak belajar daripada orang yang pandai..aku nak belajar yang terbaik untuk masa depan aku kelak! lagi dua minggu aku nak menghadapi UP2..Target:aku nak cuba dapat Jaid Jiddan dalam SMA  dan Top 10 dalam subjek SPM..Khaider,Go Go Chaiyok!!dan kepada orang yang lain yang gagal jugak masa PPT..ingat ayat nie..jadikan sebagai kekuatan..."Kegagalan bukan bermakna kita gagal untuk selama lamanya..teruskan berusaha"









okey!ini sahaja untuk hari ini..assalamualaikum...
                                                                                     ikhlas dari,  

' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

2 comments: