Followers

Saturday

bengkel pemilihan tokoh nilam 2011 peringkat daerah klang...

assalamualaikum,salam 1malaysia dan salam 1blogger..hari nie aku nak cerita pasal BENGKEL PEMILIHAN TOKOH NILAM PERINGKAT DAERAH KLANG 2011 yang diadakan pada 18-19/7 di PKG Pelabuhan Klang..wow!tokoh nilam aku rupanya*BANGGA PULAK*..aku jadi wakil sekolah dengan Fazrina ..pagi tu aku cuak gila .. siap baca cerpen Usman Awang lah .. A Samad Said lah ..hipokrit betul..


HARI PERTAMA...

aku bertolak dalam pukul 8..aku pergi PKG dengan menaiki kereta WISH teacher Najmah..dalam pukul 8.30 kitorang dah sampai dan terus mendaftar .. masa pendaftaran aku dapat no 007 .. PERGH! semua cakap bond man.. hehe ..pagi pagi dah MPO tahap tapir.. lepas tu,kitorang pun turun lah pergi makan kat kantin ..balik je makan,aku ternampak 10 orang yang semuanya memakai baju kuning turun daripada van.. aku ingat siapa sebab van itu tulis Johor Darul Takzim..selepas aku melihat dengan teliti,rupa rupanya budak KISAS ..cis .. tak guna betul! hantar seorang cukup lah ...buat apa nak hantar ramai ramai. cakap aku dalam hati .. lepas tu kitorang naik lah kat bilik tu .. aku duduk sebelah budak kecil yang bernama Adliena..dia dapat no 007 jugak .. kitorang semua pon dengar lah taklimat .. and then kitorang ada ujian karangan BM ..pergh!!aku ingat pergi bengkel nie ada dengar ceramah je .. rupa rupanya ada ujian karangan lah,ujian lisan lah...menyesakkan jantung dan paru paru aku je...tajuk ujian BM "Kemelesetan Ekonomi"memang smart+cun lah .. berpinar kepala otak aku nak jawab ..lepas tu ada essei pulak...sebaik tajuk nya senang .. "Most Interesting Event" .. and then kitorang semua pon pergi rehat dan solat .. kat sini lah aku tiba tiba rapat dengan seorang budak Kisas bernama Syafiq Izzuddin...dia nie baik sangat dan minat pon sama dengan aku .. minat lagu BI..lepas solat dan rehat,kitorang ada ujian lisan individu .. aku boleh kata dapat undian last last koot .. sebaik lah soalan nya senang senang belaka .. walaupun pada awalnya aku cuak tahap tapir .dapat lah jugak jawab soalan yang ditanya... and lepas semua dah habis ujian lisan, ada yang menunjukkan bakat bercakap dalam pelbagai bahasa..ada yang bercakap dalam bahasa Jepun,Jerman,Urdu,Sabah dan English..dan satu benda yang agak menarik perhatian aku adalah semua orang dalam hall tu cakap BI..OMS!aku terkial kial kalau nak communicate ... aku cukup malu ...haah..nie yang bagi aku semangat nak improved dalam English nie..


HARI KEDUA..

pagi tu aku terus pergi PSS ..hafal maklumat pasal PSS .. semua benda aku buat lah .. dah dapat arah panduan boleh lah cerita...pagi tu ada sesi fotografi ...best gila!aku main post lagi..hari tu hanya ada satu aktiviti iaitu ujian lisan berkumpulan ... hari tu  aku duduk sebelah Syafiq...tapi banyak sangat bengkel ..Bengkel Kemahiran Membaca,Kemahiran Mendengar,Kemahiran Berfikir dan Kemahiran Perpustakaan..aku tunggu jelah .. Syafiq dapat undian awal .. aku duduk lah sorang sorang .. lama gila lah aku tunggu ..tiba tiba nombor aku disebut .. aku pon pergi lah kehadapan..aku dapat kumpulan dengan budak perempuan KISAS,dan 2 budak Shahbandaraya peremuan .. kitorang dapat tajuk "Kokurikuklum" macam tu lah .. aku paling menyerlah dalam kumpulan tu .. lepas habis,aku masuk dalam hall dan budak shahbandaraya yang stu kumpulan dengan aku tu cakap "Budak Hisamuddin,you did a great job"haha... bangga aku ..lepas tu ..kitorang pon  rehat dan solat ... lepas tu ada pidato spontan .aku tak terlibat pun .. and last sekali ada penyampaian hadiah...aku ingat aku tak dapat sebarang nombor ..tiba tiba MC sebut "bagi kategori sekolah menengah kategori luar bandar,naib johan jatuh kepada saudara Muhammad khaider Bin Bustami daripada SAM Sultan Hisamuddin Sg Bertih"aku bukan main terkejut ... aku pergi ambil hadiah kat hadapan dan semua orang tepuk.. syok gila+bangga dengan suasana masa tu .. tak menyesal aku skip dua hari periksa..and masa last sekali , aku tukar ucapan dengan Syafiq..best gila kawan dengan dia..aku harap aku dapat jumpa dia lagi ... dia kata aku kawan yang paling sporting yang pernah dia jumpa..Syafiq Izzuddin Bin Wahab,we are the price tag,right?..and aku dapat jumpa dengan ramai kawan baru yang sangat luar biasa kemampuannya...Harith,Abu,Usamah,Sharif,Vinash,Wafiey,Zulfekar,Haziq,budak Shahbandaraya dan budak Star,your guys are awesome!..masa aku nak balik...aku peluk Wafiey..rasa sedih gila masa tu.. macam tak nak balik je ..nak berkampung kat situ selama lamanya..aku nak kongsi beberapa lagu untuk Syafiq Izzuddin ..Syafiq,listen ok!that's it's our song!




and aku ada beberapa gambar yang nak dikongsi..semoga korang sudi nak tengok...

bUdak KISAS



Tokoh Nilam-Syafiq

aku dapat hampir serupa dengan ini

aku ke?haha


wafiey sharbini

gambar pose yang pertama

gambar pose yang kedua

hadiah yang Syafiq dapat yang aku nak..hehe,.


satu satunya gambar aku dan syafiq!
secara keseluruhannya,bengkel nie memang best,seronok,daebak dan meninggalkan kenangan dan banyak memori yang sangat MANIS kepada aku!

~THE END of the Story~

' Jika hari ini anda membenci seseorang itu setengah mati, itu bererti anda pernah mencintainya setengah mati suatu ketika dahulu.

2 comments:

  1. thanks.....
    moga segala kenangan indah menjdi memorabilia dlm hidupku...

    ReplyDelete
  2. haha .. insha allah..kita dah janji untuk saling mengingati .. aku takkan lupakan dan takkan sesekali putuskan tali ukhuwah yang kita telah ikat..

    ReplyDelete